duminică, 16 septembrie 2018

Rewind

Nu prea pricepeam eu mare lucru prin anii '90..cred ca in perioada aia inca mai eram cu papusile masinile de curse, si inca mai calaream tv-ul cu emisiuni pt copii in weekend.
La drept vorbind cred ca nimeni in Ro nu prea avea habar ce se intampla de fapt, social, economic, politic..
Mi-e greu sa pun degetul precis unde in foaia calendarului a aparut revista Avantaje, insa stiu ca mamei nu ii lipsea din casa. Femeile din revista erau aidoma americancelor si frantuzoaicelor ce le vedeam in filmele serii. Si a fost ceva atunci, ce in mintea copilului neasdolescent inca, a avut un impact puternic: cu putin "ceva" o femeie romanca poate sa arate precum Occidentul. Un gust din libertatea de atunci - nu prea intelegeam eu ce presupune toata libertatea aia, asta simteam cand rasfoiam revista mamei. Si prea putin stiam atunci ca acel putin "ceva" era Stilul.
Am inteles relativ repede, si relativ devreme, ca o femeie poate orice, sa faca orice, sa fie orice vrea. Si gospodina - adoram paginile cu retete si sfaturi de casa, si "aranjata" dar si cu o cariera. Mi se parea mai fascinant sa citesc revistele acelea decat sa citesc carti. Pt ca femeile acelea erau exemple reale, modele reale pt "se poate".

Jjj de ani dupa, acum
Una din revistele mele face 30 de ani. Trec ei asa repede in revista cam ce s-a intamplat in perioada asta, si m-a fulgerat un subiect. Anii de acum se potrivesc manusa perioadei de atunci, anii '90-98'. Nu doar prin ochii modei, ci si prin reactia/ gandirea societatii. Nu am terminat articolul pt ca m-am luat cu gandurile, dar zau ca parca asa e!

Pe cateva pagini au recreat niste tinutele din revistele lor din anii '90. Si nu spun care sunt de atunci si care sunt de acum, ma uit si nu pot sa na decid, pt ca imi plac nespus! Si nu e ceva diferit de noile colectii de prin magazinele de pe High street! Sau de prin conturile faine de Insta. Si nu se rezuma doar la haine si combinatii de stiluri, ci la machiaj, grija pt cosmetice.

Vorbesc apoi de societate. Miscarile #metoo si#bodypositivity, #girlsempowerement, #paygap, scutura societatea, din nou, retrezind-o la fel ca acum 30 de ani (ceea ce e putin trist...pt ca lumea are nevoie iar de o trezire, de parca a picat in amortire dupa revolutia in gandire de acum 30 de ani). Nu fac politica insa reactionez la nesimtire, si dupa teoria lor, bulversarea asta in societate face din nou ca extremistii sa ajunga la putere spre stupefactia (si lupta) celorlalti.

Nu vreau azi sa discut chestii serioase, si stiu ca "moda se intoarce", dar daca chiar e asa, si anii "90 se intorc, putem macar sa luam doar ce e mai bun din ei?

4 comentarii:

  1. Ce bine ar fi sa repetam numai ceea ce a fost bun in trecut! :)

    Si mie mi-a placut revista "Avantaje". :) Am cumparat-o timp de (cam) un an - pentru tiparele care o insoteau, dar si pentru unele articole.

    Ce fain ai punctat "nevoia de trezire"; si eu cred ca e putin trist sa fie nevoie, periodic, de cate o trezire. Poate ca, totusi, acum se doreste trezirea altei generatii... Sa nu fi invatat nimic generatia trecuta, sa nu-i fi invatat nimic cei din generatia trecuta pe cei din generatia de azi?! Un labirint al intrebarilor, cumva... Cand apele vietii dau navala se pare ca sterg multe in calea lor. :)
    Iti doresc sa ai o saptamana frumoasa!

    RăspundețiȘtergere