vineri, 25 august 2017

Prin ochii mei

Cu ceva (cred) multi ani in urma, am invatat pe pielea mea, cum ca oamenii vad lumea si o judeca prin prisma propriului suflet.
Daca la inceput sufeream pt ca ma judeca lumea gresit, sau pt ca raspandacii construiesc monumente de minciuni, sau pt ca vorbele-mi erau intelese anapoda, cu timpul am invatat ca pe oameni tb sa ii lasi fix asa. Si daca tu iti vezi nestingherit de-ale tale, la un moment minciuna se cerne de adevar, iar cei ce te-au ponegrit isi mananca rasplata cu polonicul.

Cu timpul am invatat sa ii dibuiesc relativ repede.

Pe arogantii care cred ca toata lumea e ca ei si atunci fie iti iau blandetea drept prostie, fie te considera un adevarat "jucator" care mimeaza bine. Pt ca "stiu" ei bine.

Pe avarii care strang de toate, bine ascunse toate, pusi doar pe capatuiala, lihniti sa mai adune ceva cu disperarea de a nu ajunge altii inaintea lor la "prada". Pt ca binenteles, ei "stiu" ca toti oamenii fac la fel.

Pe mincinosii care traiesc in lumi paralele, legate intre ele prin poduri de minciuni. Sunt cei care niciodata nu o sa-si asume vorbele si faptele, sunt cei care fug de orice raspundere, uneori cu atata convingere incat e clar ca nici ei nu mai stiu unde au ratacit adevarul. Si apoi...ce mare lucru?! Doar ei "stiu" ca toti mint.

Pe cei carora lumea rea le spune simplu "miezul din covrig". Sunt cei care tb sa fie in prin plan,sunt cei care tb sa-si auda vocea, sa-si vada chipul, sa li se stie numele..peste tot. Deasupra tuturor. Pt ca doar atunci li se vede "valoarea". Cand ii stie/ pupa/ aplauda lumea. In nesiguranta lor traiesc adevarate drame cand altcineva se intampla sa fie in centrul de interes. Daca intrusul acela indrazneste sa mai aiba vise si dorinte, cu atat stradania devine si mai mare.  Si tot ce face "miezul"e sa copieze visele si dorintele altuia, eventual la un nivel peste normal, in functie de cat de talentat e. Pt ca vezi tu...doar depasindu-l pe cel din centrul interesului, "miezul" poate sa fie "miez". Si evident, cu acelasi algoritm, "miezul" crede ca toti ceilalti fac la fel. Pt ca 'miezul" stie cum sunt ceilalti.

Cu timpul am invatat sa ii las asa....ocupati.
Pt ca in timpul asta eu imi cladesc propriile vise si vad lumea, prin ochii mei.



6 comentarii:

  1. Citind, am avut senzatia ca m-am eliberat de un mare "of"! :)
    Sa lasam "miezul" ocupat in existenta lui in care mai mult priveste cum traiesc altii decat isi traieste propria viata.

    RăspundețiȘtergere
  2. aşa este, ai dreptate !
    îmi place ce ai scris:''daca tu iti vezi nestingherit de-ale tale, la un moment minciuna se cerne de adevar, iar cei ce te-au ponegrit isi mananca rasplata cu polonicu ''- de când am aplicat această metodă, a fost mai bine pentru mine, nu m-am mai zbuciumat inutil !

    RăspundețiȘtergere