vineri, 13 mai 2016

Ziua dorului

Ooo blamati-ma!
Stiu ce inseamna dor! L-am simtit cu fiecare celula!
Dor de sot, cand era plecat cu treburi, durere sufocanta, melancolie, bucurie pt tot binele ce venea odata cu intoarcerea lui.
Dor de pui mic cand eram plecata juma de zi la munca. Dor inabusitor de gangureli, manute dolofane si dintisori muscaciosi.
Dor de parinti, de sora si prieteni, atunci cand umblam pe strazile unui oras cosmopolit, atragator si rece, uimitor si infricosator.
Dor de apa de acasa, de muntii si aerul de acasa, de tura mica de cartier si tura mare de oras, de stradutele Centrului Vechi.
 Suntem in vacanta, inapoi in locul de care mi-era dor...si mi-e dor de casuta mea, lasata in stand-by in paza florilor din gradina, a raului care trece la doi pasi de casa, mi-e dor de plimbarile matinale  pana la castel, mi-e dor de distractia din parc, mi-e dor de batraneii frumosi care zambesc si ne saluta, mi-e dor de curatenia si linistea orasului meu, de cladirile albe si inalte din orasul posh, mi-e dor de casutele rosii si vechi din orasul meu. Mi-e dor de bun-simtul vanzatorilor din magazine, mi-e dor de bun-simtul "participantilor la trafic" care-ti zambesc cand treci strada cu mogaldelul in plina faza de "i dont wanna".
Mi-e dor sa vad oameni zambitori..."daaa voua va convine, nu aveti grijile noastre!"....as vrea sa le zic ca habar nu au ce alegeri am facut noi, sau cat am pierdut, sau cat de mult am muncit, cata nebunie sau curaj am avut in locul unei alegeri simple si sigure.

Poate mi-e gandul tulburat de imaginea celor doua familii din sala de asteptare a aeroportului,  care si-au altoit odraslele pt ca aveau criza de plans. Am fost singurii care am reactionat, pusi rapid la punct de ceilalti compatrioti...sa nu ne amestecam in educatia altora....stupid people!
Sau poate mi-e gandul tulburat de pupezele vanzatoare dintrun magazin de renume....pt ca le-am deranjat cu niste intrebari..clientul nostru stapanul nostru e o jignire aici.
Sau poate mi-e gandul tulburat de cretinoizii care acceleraza pe trecerea de pietoni..
Cred ca o s-o rarim cu vacantele acasa....pana la urma lumea asta-i mare, si dragii nostri pot sa vina sa ne vada acasa.
Vezi.....dorul de "acasa" nu e chiar asa de simplu!


16 comentarii:

  1. E greu cu dorul, dar tare frumos este sa ajungi in locul in care te simti relaxat si impacat cu tine insuti. Dar e greu si sa-ti imparti sufletul, sa fii dezamagit si iar sa-ti fie dor... Asta e viata, atata vreme cat esti cu ai tai, poti sa treci mai usor peste multe.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E adevarat, insa uneori vine momentul cand tb sa lasi in urma tot ceea ce nu-ti mai e de folos....e greu insa cand doare pusul in practica..

      Ștergere
  2. Nu stiu de ce, oamenii te vindeca uneori de dorul de țară. Mai avem multe de invatat, e musai să evoluăm ca nație.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Intotdeauna s-a blamat clasa politica....insa oamenii sunt prea mandri si invidiosi ca sa-si recunoasca propriile greseli...poate sevorschimba lucrurile candva..

      Ștergere
  3. In sfarsit poate ca acum ma intelegi cand iti spuneam ca vacanta noastra e "in lumea mare" si nu in Ro, iar tu te mirai..."pai, nu iti este dor?" :)) Nici "prietenii" atat de buni de alta data nu mai sunt "prieteni"... sunt doar niste "cunostite" carora le citesti in ochi gelozia.... :(( Hai acasa sa povestim.... :))

    RăspundețiȘtergere
  4. Ahhh ce frumos ai scris!!! Esti o dulce. Mi-a placut cum ai scris ca imi e dor de batraneii care zambesc, esti un inger, serios!!! Pupici de la noi xxx

    RăspundețiȘtergere
  5. pai trebuia sa-ti amintesti de acasa si de motivele pentru care ai plecat...trebuie sa-ti fie dor, lasa...e bine sa simti dorul!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da...numai ca lucrurile par ca se strica si msi si...sau le-oi fi uitat eu...

      Ștergere
    2. In Romania lucrurile nu sunt ''a la carte''.
      Dar sunt destule lucruri bune si frumoase si aici.
      Depinde de perspectiva.
      De filtrul pe care ti l-ai setat, prin care sa vezi lucrurile.

      In plus, si tu esti romanca.
      Si sotul tau, si copiulul tau.
      Ce spui de ceilalti, poate ti se aplica.

      Nu e frumos sa aruncam cu noroi in spate.
      Aici ai crescut, aici te-ai format.
      Daca denigrezi Romania, sau ai o impresia proasta despre aceasta, poate asttfel te denigrezi si pe tine.

      Nu sunt un om patriot sau lucruri din astea.
      Insa observ ce atitudini au oamenii vis-avis de diferite aspecte ale vietilor lor.

      Ștergere
    3. Pt lucrurile bune si frumoase revenim uneori aici.
      Nu mi-am setat nici un filtru, insa m-au "impresionat" romanii care si-au batut copiii in aeroport, sau motzatele care au comentat cand li s-a cerut o informatie, sau talanul care zbiera la pietonii ce treceau pe verde la semafor.
      Suntem romani, dar suntem romanii care nu-si fac tara de ras. Suntem din aceia care incearca sa schimbe punctul de vedere pe care il au strainii despre Romania.
      Muncim mult,atat de mult incat parerile ne sunt respectate atunci cand se iau decizii in firma, si nu ne ferim nicaieri sa ne numim romani.
      In Romania am crescut, am invatat mult, aici am fost umilita, mintita, folosita, invidiata de altii mai putin talentati. Motiv pt care am plecat!
      Eu ma mandresc de tot ce ebun acasa, dar ma deranjeaza tot ce e gunoi.
      Si fac tot posibilul ca asta sa nu fie un aspect al vietii noastre..

      Ștergere
  6. Te inteleg.
    Si eu sunt un om sensibil, si anumite lucruri care mi se intampla sau se intampla altora ma supara.
    Insa observ si lucruri bune, frumoase.
    Oameni calmi, calzi, intelegere, uneori; oameni care te trateaza ca pe un om si nu ca pe un pacient care ii poate asigura spaga (la medici ma refer), faptul ca anumite mentalitati se schimba, faptul ca si aici se produc lucruri bune (intr-un ritm mai lent, e drept), poate chiar si faptul ca romanii sunt mai deschisi, ca exista un sentiment de familiaritate intre ei.
    E bine sa fim optimisti, si sa vedem, cum se spune, partea plina a paharului.

    In rest, succes, impliniri, si toate cele bune, acolo unde sunteti.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Apoi sa ne ajute Dumnezeu pe fiecare, asa..pe drumul lui!
      Pt noi a fost clar o alta cale.

      Ștergere
  7. Doru-i ,dor indiferent unde esti!Bine sa va fie voua si pastrati dorul.

    RăspundețiȘtergere