sâmbătă, 7 decembrie 2019

Traditii

-Si ce faceti mai incolo?
-Il asteptam pe Mos Nicolae sa......
-Prostii, obiceiuri si traditii inventate de oameni. Si ii prostim pe copii mai departe, cu traditii inventate si le zicem religie.
(Imi suiera deja urechile mai ceva ca oala sub presiune).
-Auzi, tu stii sa faci diferenta intre un crez si o traditie/obicei? Eu nu sarbatoresc cadourile in ziua de Mos Nicolae, ci pe Sf. Nicolae care daruieste si ajuta, si prin cadourile venite de Mos ii invatam pe copii bucuria daruirii.
-Pai si sfintii ce sunt? Niste traditii din neam in neam!
(Deja imi vine sa ma rasucesc pe calcaie, discutia asta e ca ziua cartitei,cu cei care cred ca sfintii sunt idoli falsi si implicit semn de necredinta. Been here before, chiar cu acelasi interlocutor.)
- Poate asta ai inteles tu cand ai fost crescut cu traditii si obiceiuri, cand Craciunul reprezenta "porcu in piftie si sarmaua in oala si cozonacu rumenit" si "toate cele necesare Craciunului". Dar pt altii Craciunul e Nasterea Domnului. Nu tin minte vreun obicei la sarbatoarea vreunui sfant, pt ca niciodata ai mei nu m-au batut la cap cu ele, insa mi-au spus de viata sfintilor si de minunile lor.
-Nu cred in sfinti, au fost niste oameni care au ascultat de Dumnezeu.
-Auzi, tu asculti de El?
-Daaaa!
-Si....faci minuni? Daruiesti, vindeci, faci minuni?
-Nu!
-Deci esti om, nu un sfant! Om esti tu, care asculti cum asculti cu limitele tale, insa nu esti sfant. Daca Dumnezeu le da sfintilor har, de ce se ingramadesc oamenii sa ii spoiasca?
-Treaba ta, crezi ce vrei, da eu nu cred in obiceiuri.
(Mna, acuzam dar nu ascultam -nimic nou)
- Nici eu, zic. Cred in Dumnezeu si in sfinti pt ca sunt lucrarea Lui. Tu crezi ce vrei. Sunt sute de poteci care te urca in varful muntelui. Nebunul e cel care alearga la baza muntelui zicandu-le tuturor cum ca drumul lor nu e bun.

Un pic mai tarziu, in magazin. Noi la vanatul de vineri seara - popcorn si bere, el - sa cumpere ceva dulciuri ca "toti copiii tb sa primeasca ceva de mos".

Concluzii: nu puneti bucatele deasupra sarbatorii, Craciunul nu e in piftie, urcati muntele pe ce cale vreti, insa respectati fara ipocrizie crezul celuilalt.

2 comentarii: