luni, 23 decembrie 2013

Dincolo de pereti

Ziua de ieri fusese planificate pt vin fiert...cu scortisoara, cuisoare, vanilie, portocale.In carafa de lut, in canute de lut. Si povesti cu fetele, depanari de amintiri, pt ca Sarbatorile de iarna de regula le faceam in formula asta.
In schimb ne-au anuntat o vizita surpriza niste prieteni din alt oras, asa ca am amanat vinul fiert pe alta zi! ca avem de unde, lumea e in concediu de acum :)
Si vin musafirii, oameni dragi, buni, asa cum erau odata oamenii! buni, fara egoisme, fara judecati de prisos, fara etichetari, cu simtul umorului, oameni de care nu trebuie sa te feresti ca ai icoane in casa( nu ca mi-ar fi rusine cu asta!!!! dar mi-am auzit partea mea de "aprecieri" de-a lungul timpului.....), oameni cu care poti vorbi despre credinta fara sa fii etichetat inapoiat sau retardat social! da da...le-am auzit pe toate!
Si ne punem pe depanat povesti, si ne punem la curent cu tot ce ni s-a mai intamplat in ultima vreme! si e asa placut sa-ti poti deschide sufletul stiind ca esti ascultat, ca nu esti judecat! si a fost valabil pt toti 4! ce psiholog?! o vizita de felul acesta este rasfat si mangaiere! bebe a fost rasfatat, cum altfel! :)
Si ca sa nu o mai lungesc mult, o sa scriu despre ceva ce m-a uimit! omul era stresat ca avea putina burta! unde, numai el stie, ca eu si nevasta-sa nu vedeam asa ceva! dar nu, omul chiar incerca sa ne convinga cum ca nu e in regula, ca lumea vede si comenteaza! si aici am luat eu foc! :) omul, bun de altfel, asa cum am tot spus, isi facea probleme ca lumea nu mai are rabdare sa vada ce are celalalt in cap, in suflet, nu...direct la imagine! e cea mai simpla si rapida varianta de a selecta omu!
Pt ca traim in secolul vitezei, pt ca peste tot, in orice activitate am intreprinde, avem de ales, dintre zeci, sute de alternative! si totul rapid, pt ca mereu e criza de timp! si alegi fructele cele mai frumoase, legumele cele mai sanatoase, carnea cea mai aratoasa, jucariile cele mai mari, cartile cele mai groase (nu acestea sunt criteriile mele, dar le vad la altii....), oamenii cei mai frumosi, oameni cu situatie pt ca nu te poti complica cu cei in situatii dificile...ca cine stie ce efort ar trebui sa depui pt ei, etc! si ma repet: ne-am avut partea noastra anul asta! le-am trait si le-am auzit pe toate! si suferi, pt ca nu te astepti ca cineva sa fie asa de crud si intunecat incat sa te judece pt orice, ca ai daruit prea mult cand puteai sa tii doar pt tine, ca il mega-rasfeti pe bebe si el copilul nu merita atata efort, ca nu te agiti mai mult sa ii pui nevestii banii pe masa, multi bani! si se mai gaseste cate o Zana care sa te desfiinteze pt ca esti grasa si urata in timp ce ea Zana straluceste mai ceva ca Soarele! si iti pica fatza, nu pt ca ti-ar pasa de vorbele ei, ci pt ca vezi cata ura si rautate zace intr-un chip frumos! si unii aleg sa o creada pe ea, cu zambetul ei perfid perfect....so be it! mare pierdere! s-a facut "curatenie" in jur! dar nu pot sa nu ma intreb? merita toata graba asta, tot consumerismul asta sufletesc? merita toti peretii astia ce ii inaltam in jurul nostru pt a nu fi deranjati in lumea noastra perfecta? merita toti peretii astia pe care ii inaltam pt ca altii sa ii escaladeze demonstrandu-ne astfel calitatile lor de seama fara de care altfel nu ar avea vreo sansa?
Dincolo de peretii astia, cum suntem cu adevarat?

2 comentarii:

  1. Lasa lumea sa spuna ce vrea, cata vreme tu stii ce se intampla cu adevarat, cata vreme tu stii ce conteaza cu adevarat restul nu mai are nici o valoare :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da! stiu si eu asta! insa ma "uimeste mereu" parerea oamenilor! nu stiu de ce....:)

      Ștergere