De saptamana trecuta avem butonul cu emoji pe emailul de la munca. Il folosim intruna, alaturi cu cel de schite. Si daca in prima zi a fost ca un Mos Craciun in mai, in zilele urmatoare am inceput sa le folosim doar pt comunicare si biznis. Evident noi...astia tineri. Interesanta a fost reactia celor mai in varsta, s-au minunat si ei in prima zi, pt ca in zilele urmatoare sa ignore total, exprimandu-si public dezacordul.
Ca in toate firmele care se respecta si pun cu adevarat clientii pe primul plan, firma la care lucrez studiaza foarte amanuntit reactia diferitelor generatii la diferite evenimente, produse, idei.
Am aflat astfel multe lucruri despre societatea vremii, si drept sa spun mi-a ajutat mult si pe plan personal, sa privesc lumea in ansamblu, cu alti ochi.
Introducere:
○ generatia Baby Boomers (cei nascuti in primul deceniu dupa WWII)
○ generatia X (generatia nascuta pana la sfarsitul anilor '70)
○ generatia Y, sau milenialii (cei nascuti in anii '80)
○ generatia Z (copiii generatiei X)
○ generatia Alpha (copiii generatiei Y)
Oricat de refractar ai fi la ideea impartirii omenirii pe categorii, tb sa recunosti ca asa cum exista un punct comun al unui grup, familii, comunitati, tari, lucrul asta se rasfrange asupra unei intregi generatii. Si e normal, pt ca suntem rodul unei evolutii interioare influentata de mediul si evenimentele pe care le traim.
Evident multitudinea de studii facute nu are in spate neaparat un motor de observatie sociala, ci mai degraba o anticipare, o analiza financiara, a fortei de munca, a felului in care diferitele industrii pot ajunge la....banii pe care sunt dispusi sa cheltuie oamenii. Nu-mi pierd speranta in ceva bun si ma gandesc ca de studiile acestea se folosesc si cei care vor sa schimbe lumea.
Sa inceapa distractia!
Milenialii sunt cea mai numeroasa generatie de tineri, de la explozia generatiei Baby Boomers. E generatia care cheltuie sute de miliarde anual, generatia care creeaza trenduri, care schimba intrun mod rapid evolutii in diferire domenii. E generatia celor a caror copilarie si adolescenta a fost marcata de computere, telefonie mobila, internet. Felul in care aceasta generatie foloseste tehnologia ii diferentiaza major de restul generatiilor. Au o incredere puternica in propriile forte, iar daca nu, atunci au incredere in forta"grupului" la care au aderat. Folosesc platformele sociale cu dependenta, fie pt a se exprima, fie pt a se mobiliza contra autoritatii, nu din dorinta de anarhie, ci din dorinta de a rupe raul de la radacina, din dorinta de a "nu mai ingadui". Nu gandesc in termene de granite, expansiunea lor sociala tine mai mult de nivelul de trai decat de dorinra de a poseda bunuri. Trec de la bunastare materiala la perioade de lipsuri, insa nu regreta atat timp cat au creat amintiri. Rup barierele, nu fac lucruri impuse, nu mai e vorba de "eu" ci de "noi". Se implica in grupuri, miscari, se resimt precum "vocea lumii".
Comparatii:
□ increderea in autoritati:
Generatia X are un nivel scazut de incredere in autoritati, milenialii au incredere in forma de organizare, nu insa si in persoanele publice. Un personaj carismatic mobilizeaza mase de mileniali, transformand lumea, in timp ce un personaj nesuferit mobilizeaza masele in a i se opune.
□ rasplata suprema:
Boomersi vor titlu, biroul de pe colt. Generatia X vrea livertatea de a nu face nimic, milenialii vor ca munca lor sa insemne ceva, sa aiba un sens.
□ relatia cu parintii:
Boomersii au avut parinti dominatori, generatia X a avut parinti distanti, milenialii au parintii "elicopter"(cei care te surveleaza intruna).
□ viziunea asupra parentingului:
Boomersii controleaza, copiii sunt planificati. Generatia X se indoiesc de capacitatea lor de a fi parinti, amana momentul. Milenialii o fac insa cu toata fiinta, legandu-se de metodele traditionale, punand familia mai presus de cariera si orice alt interes.
□ viziunea politica:
Boomersii au instinctul de a reactiona puternic contra opresiunii. Ei au schimbat lumea in anii'70, s-au luptat pt drepturi egale, s-au implicat in cauze umanitare care au rascolit pamantul. Generatia X sunt mai apatici si mai concentrati pe problemele personale. Milenialii tanjesc dupa comunitatea, rostul comunitatii, vocea comunitatii.
□ intrebarea care ii caracterizeaza:
Boomersi: "Ce inseamna asta?"
Generatia X: "Functioneaza?"
Milenialii: "Ok, si cum putem noi sa construim asta?"
Generatia Z, copiii adolescentii au generatiei X intra acum in vizor, sunt pe punctul in care isi vor indrepta rostul intro directie sau alta. Sunt la varsta la care se descopera, toti asteapta majoratul acestora, pt a le studia apoi reactiile si faptele :)
Generatia Alpha, puii milenialilor, sunt pe cale sa schimbe lumea. Crescuti de liberalii mileniali, intrun mediu deschis, fara cenzura de informatii, cu toate dorintele implinite de catre fanaticii parinti mileniali, avand ca exemplu rasturnarile de lume si imensa forta mobilizatoare a comunitatii create de parintii lor, sunt declarati deja drept generatia care va schimba omenirea. E pt prima data cand legatura intre generatii e puternic pozitiva, milenialii sacrificand totul pt binele copilului, cel mai important: neconditionand darurirea, rupand regulile, crescandu-si copiii drept viitorii cei mai buni prieteni. Mai important decat siguranta financiara, milenialii isi invata copiii sa caute sensul, sa sporeasca binele, nemaiimpartind societatea in categorii.
Te-ai gasit?
Probabil ca ma pitesc printre ei, dar sincera sa fiu nu prea m-am regasit! LOL
RăspundețiȘtergereAm fost afara am fost in parc am fost in ... lumea mare asa ca chiar nu am chef sa ma caut, nu azi! :))
hahahaha nu mi s-a parut prea greu de cautat, ca se face dupa varsta ;p
Ștergeresper sa schimbe lumea in bine, sper din tot sufletul!
RăspundețiȘtergereso do we! :)
Ștergere