duminică, 9 ianuarie 2011

Daca bou-i bou..

Mai exact: daca stii ca boul e bou, de ce vrei sa faca un ou?!?!?! (de la Dutzu citire!)
A inceput munca, si dupa binele vacantei m-am reintors in lumea de gheata! stiam ce ma asteapta, asa e dupa fiecare concediu, si chiar imi propusesem ca fie ce-o fi sa stau la biroul meu, sa interactionez atat cat e necesar, sa-mi fac treaba si sa ma gandesc intruna la binele de acasa. Acesta era planul, cel putin, pt perioada de adaptare. Insaaaaa, de-ndata ce "lumea" mi-a vazut inelul..au aparut si sagetile..Fiecare cat il duce capul! unul care alearga dupa imbogatire rapida a crezut de cuviinta ca o gluma gen "ce-i cu sticla asta? numa' argint ti-a gasit?" e cea mai buna replica din lume! I-am raspuns ca daca ar fi avut vreo tangenta cu lumea bijuteriilor ar fi putut observa ca e vorba de aur alb si o zirconie pretioasa cu o taietura diferita de cea comuna.Alte colege, in eterna cautare de partener, nu si-au mai ascuns invidia si le-am vazut dusmania din ochi! daca imi cadea un pian in cap, nu m-ar fi mirat! Au fost insa si cei care s-au bucurat..Adina radea cu gura pana la urechi, de-acu o sa fim doamne amandoua! :)) ea a avut nunta anul trecut si am trecut cu ea prin etapele unei organizari, asa ca acum imi prinde bine!:) partea masculina a biroului m-a felicitat frumos si sincer..se vede ca ei nu au problemele intrigante si telenovelistice tipice anumitor femei.....Cu toate acestea, nu-i de mirare ca nu m-am simtit deloc in pielea mea la munci, dar in fiecare zi, cand imi cadeau ochii pe impricinatul inel, ma umpleam de voiosie si veselie! just for me! :) acasa.. e perfect! :) is cel mai rasfatat pui! xoxoxoxo
"Sa-ti cunosti locul in lume si sa stii sa te respecti este o insusire rara, cel putin atat de rara ca adevarata demnitate."
Zi de zi pe plantatie, am vazut cum oamenii nu se schimba odata ce si-au gasit zona de confort, oricat de gresita ar fi..Aceiasi oameni arunca taskurile in spatele altora, aceiasi oameni stau doar si se uita la altii plini de sfaturi, aceiasi oameni iti zambesc doar cand ii vezi, in restul timpului le surprinzi privirile de dezgust, aceiasi oameni incearca sa te traga de limba de teama ca nu cumva si tu sa-ti faci casa inaintea lor, aceiasi oameni se simt destepti daca-l considera pe altul prost...."O lume in care sunt in floare mediocritatea si nepasarea, cultul inculturii, lenea, incapacitatea si pretentia de a primi totul de-a gata. Nimeni nu-si mai pune probleme, rar intalnesti un om framantat de o idee. Si mai mult, acel om e etichetat rapid ca un nebun, aiurit, pt ca isi pierde vremea cu nimicuri"....Casa, masina, in asta se masoara rostul. Uite-asa am aflat care e motivul pt care am aparut noi pe lume. Acesta-i motivul pt care Pamantul este inclinat atat cat trebuie si se roteste cu o viteza atat cat trebuie! acesta-i motivul pt care respiram aerul! noroc ca am aflat acum!......:( oameni copii le zicea frumos Siddhartha...oameni de paie mai degraba!!!..asta e lumea lor..din care as avrea sa scap mai repede, desi tare mi-e teama ca e la fel cam peste tot!
Ar fi trebuit sa am suficient sange rece in vene si sa-i ignor, sa nu-i observ! dar ca un facut, cu cat "inchideam" ochii mai tare, cu atat de ingramadeau "desteptii" in a-si face simitita existenta! incredibil de multi prosti! dar nu orice fel de prosti, ci din acei ingamfati, atat de prosti si plini de ei incat n-or sa admita niciodata ca sunt prosti! imediat sunt 4 ani de cand fac naveta la schimbul doi cu aceeasi frima de transport, o firma mica, cu vreo 4 masini, atat de uzate incat ultima data un coleg a fost rugat sa tina el portiera cu mana..Soferii sunt mai uzati decat masinile lor, nu inteleg cum au putut lua carnetul..dar..sunt soferi, asa ca probabil au ceva intre urechi! aceiasi soferi pe aceleasi masini fac acelasi traseu, de doua ori pe zi, o saptamana intreaga! cu toate acestea ei asteapta mereu indicatii, desi au traseul la dispecerat, si repet, il fac de doua ori pe zi! si uite asa ma trezesc vineri noaptea, pe cand ma visam deja acasa, ca intreaba soferul, din nou, ce traseu face! mi-am muscat limba si am tacut, un coleg i-a raspuns "acelasi ca pana acum"..si-am plecat la drum. La primul giratoriu se invarte fara rost pt ca era clar ca omul nu stia, fara indicatii, pe unde sa mearga! dupa aproape 4 ani! imi iau inima in dinti si-i spun: iesitit la dreapta, tot inainte, cand ajungeti la Teatru faceti dreapta si de-acolo...Aici intervine istetul sofer! "da da da da stiu! si de-acolo merg pe acolo!" acestea le-a zis insa pe tonul "da da..mai taci odata!", de parca se simtea jugnit ca ii spun ceva! am trecut peste moment, cu greu, gandindu-ma ca acesta e nivelul lui si prin urmare imi pierd vremea incercand sa caut rationalul. Ajunge omul la Teatru si in loc sa faca dreapta, merge drept inainte! l-am intrebat daca e sigur ca stie pe unde sa mearga, si el plin de tupeu, imi zice ca asa a facut in fiecare seara! ne-am uitat descumpaniti unul la altul, cu teama ca ne punem vietile in mainile unui cretin, si explodez! mi-a luat-o gandul inainte! "domnule, sunteti sigur ca nu sunteti tampit????" Niciodata nu am vorbit atat de urat cuiva, niciodata nu m-am lasat condusa asa de nervi, dar omul ma descumpanise teribil!!! am rabdat multe momente asemanatoare de-a lungul timpului! as fi crezut ca se simte omul jignit sau ceva..dar conducea mai departe cu mana sprijinita in geam! probabil nu stia nici ce-i spusesem! tot restul drumului nu i-am mai dat nici o indicatie, a mers pe unde l-a dus pe el capul! am hotarat pe loc sa-m imaginez ca ma plimb cu taxiul prin oras, pe banii companiei si pe benzina istetului..
cand ma apucasem de scris aveam in minte mai multe patanii cu oamenii, cu atitudinea lor..dar m-am decis ca imi pierd vremea analizand si disecand sentimentele produse de..specimene diverse!
De ce vreau sa faca boul un ou???!!!!?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu