miercuri, 9 octombrie 2013

Lectia simplitatii

Pana acum ceva vreme, daca cineva imi spunea ceva...nelalocul lui, nu ma abtineam si ii dadeam o portie zdravana de replici. Nu grele, nu apasatoare, nu triviale, ci doar "amendamente" sarcastice....Pana cand cineva m-a tras de maneca si mi-a spus ca asa, fara sa-mi dau seama, o sa devin agresiva in subconstient.
Asa ca am inceput sa ma abtin, nu a fost usor, dar sunt pe drumul acela. Mi-e greu sa-mi stapanesc ironia si sarcasmul mai cu seama ca le-am folosit din plin, si "uneori" chiar si-au atins tinta perrrrrrfect...:) Dar am zis ca de dragul meu merita sa fac asta! Facand asta am apucat sa petrec mai mult timp cu mine, nu e usor sa-ti stapanesti primul impuls, mai cu seama ca traim intr-o societate competitiva unde esti etichetat ca prost-slab-ratat-inferior-vai de capul tau si altele daca nu te ridici la nivelul adversarilor! De unde sa stie unii ca in viata sunt altele mai importante?!?!?!? Asa ca mi-a luat ceva vreme sa-mi imblanzesc piticii altadata gata de lupta! inca lucram la asta....
Dar sa revin! atunci cand cineva mi-a fluturat pe sub nas replica "nu esti upmarket, nu existi! ", sau cand am auzit "iaca cadouri!veeezi, nu ai, nu te iubeste" primul gand mi-a fost "uaaau, traim in lumi atat de diferite! daca nu o sa-ti mai permiti produse upmarket ce o sa faci? o sa-ti tai vena? o sa te vinzi?" si "daca altul o sa-ti dea cadouri mai mari inseamna ca te iubeste mai mult si fugi in curtea lui? deci ai pret!" Si naaa...poate nu au tacut toti piticii mei, dar mi-a fost mult mai usor apoi sa las totul in spate, fara sa pierd mult timp cu gandul asta. Orice teorema are o concluzie, poti sa inveti matematica doar stapanind teoremele! (profu' de matematica din liceu e tata-lor! ). Asa ca am tras concluziile, am invatat teoremele, le-am scris aici poate mai sunt cuiva de folos si am trecut, simplu, mai departe!
Saptamana trecuta a fost una intensa! A inceput cu o ninsoare strasnica, o centrala stricata, o raceala de pui mic, frig in casa, vizita le medicul pediatru, punguta de siropuri si sprayuri, raceala lui mami si tati, frig afara, calorifer electric in casa, iacana-nacana, na-na la aspirator, bebe rasfatat cu jucarii...Si aici vine alta lectie! Normal ca a primit jucarii...cu butoane, luminite si muzichii, forme de potrivit, etc...S-a jucat cu ele, mai catre o jumatate de ora, dar veselia mare fost cand a venit tati cu balonul colorat! acolo joaca! ce a tinut cateva zile! si inca mai avem! da, se sparg baloanele, dar punga tatii inca mai are o gramada!
Apoi vedeta toamnei! supa crema de dovleac! tot Rontzi a declansat pasiunea asta cu ceva ani in urma si de tunci e deliciu cand afara e frig. Am continuat cu dovleacul la cuptor, placinte cu dovleac, garnitura la friptura de pui si tot asa. Da, am auzit ca e considerat "desertul saracului" si da, probabil il mananca si porcii,dar asta ma lasa rece! pt ca e atat de bun si sanatos!
Ieri m-a palit un strop de melancolie, si un frigider aproape gol. Asa ca am facut....pizza de casa, "din resturi" asa cum se facea pe vremuri :) Cu felii de paine puse in tava, unse cu unt, stropite cu lapte, si apoi deliciul: ciuperci, branza, ceapa, rosii, carnita, toate amestecate cu 2 oua si la cuptor 20 de minute. Mirosea asa bine in casa, si arata pe masura! :)
In concluzie.....simplu e mai frumos :) Concluzia mea :)

9 comentarii:

  1. Nu prea pot sa comentez iesirile voastre,sau ironiile.Mi se par normale cu varsta.Nu-mi plac obrazniciciile,dar un pic de tupeu nu strica.Am o vorba intr-o discutie contradictorie:"cel mai destept cedeaza".E vorba de educatie,varsta,etc.,etc.

    RăspundețiȘtergere
  2. Am ajuns si eu la....varsta si intelepciunea de a ceda, chiar daca pt multi asta o sa fie considerata o slabiciune! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Cred ca eu nu am invatat inca sa cedez... Nu prea stiu cum, in anumite situatii ... De mine te poti lua, dar de anumite persoane din viata, de anumite convingeri NU ... si reactionez. Nu neaparat urat, doar reactionez. Imi spun parerea. De ce sa cedez, cand pot argumenta. Desigur, mai sunt si persoanele cu care nu are nici un sens sa mai vorbesti, dar sa mai argumentezi.

    Si la noi frig si raceala, dar in casa e bine, e cald si merge centrala. Ce jucarii pentru Emilia! O esarfa si se poate juca in patutul ei si pana la 20 de minute - un adevarat record - jur! Imi plac plimbarile - o infofolesc bine si cum iese din bloc, hop ca a si adormit :))) Asa ca stam destul pe afara.

    Simplitatea aduce de cele mai multe ori bucurii mai mari, astfel ca sunt de acord cu tine. Iar pizza de care zici tu o preparam acasa, in Botosani, cand vroiam ceva simplu dar special ...memories

    Sanatate la toti 3 si pupici :*!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi sustin punctul de vedere, cu argumente, macar o data! cu speranta ca indrept o gandire gresita ce se abate asupra mea, spre exemplu sau incercand sa il fac pe om sa inteleaga consecinta faptelor si vorbelor! macar o data! daca nu a priceput...drum-bun! nu poti indrepta/schima un om limitat! oricate argumente i-ai aduce!

      Ștergere
    2. a da! avem centrala noua...:) si ne-am reluat orele de plimbare si noi! :)
      pupici si multa dragoste catre voi! :)

      Ștergere
  4. Nu'mi place frigul...prea multe haine cu maneca lunga si eu nu o suport..imi ridic manecile la toate hainele, nu suport in general maneca lunga la nimic:)) Cat despre argumente...am ajuns si eu la aceiasi concluzie ca si tine, dar nu prea imi iese :)) Adica las eu ce las, dar cand te iei de ce nu trebuie...nu mai las deloc :))
    Pizza ca cea facuta de tine faceam si eu cu frate'miu cand ramaneam singuri acasa si nu aveam chef sa mancam ce ne gatise mama inainte sa plece(nu conta daca pleaca o zi sau 2 sau mai multe, bine, mai multe nu pleca si sa ne lase singuri, gatea oale de mancare si le lasa in frigider sa avem ce alege numai sa mancam). Iar dovleacul..supa crema n'am mancat, dupa placinta de dovleac nu ma dau in vant, o ador pe cea de mere, dar dovleac la cuptor...deja imi lasa gura apa numai cand ma gandesc la el :))

    RăspundețiȘtergere
  5. e bine ca tot te-am, nimerit cu ceva in postarea asta! :)))

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu ma mai contrez de mult cu oamenii. Nu merita. O ignorare e mult mai sanatoasa. Doar cu mama :)) Dar mai mult ne distram fiindca suntem firi opuse si dupa ce ne trece incepem sa radem.
    Eu nu sunt fan dovleac. Decat sa-l fotografiez ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. toate la timpul lor! eu m-am...cumintit mai tarziu! :) dar dovleacul tot imi place! :)

      Ștergere