luni, 8 februarie 2010

Sinaia se intoarce...:)))

Deocamdata doar pe net...Ziua trei! adica duminica, a doua zi dupa cadouri nebunele, un ou Kinder cu puii de dinozauri in el, o caciula blanoasa draguta foc pt Dutzu..una bucata "Costel nebunu'"...va amintiti! Asa deci! Duminica dimineata, chiar dimineata! ma tot foiam prin pat, doar-doar s-o trezi Vladut si sa plecam la plimbare! ce mic-dejun?! ce dush?!..eu voiam afaaaaraaa, ca un catel sanatos cu inima calda ce ma aflu (vorba lui Ubi ;p)..Dar cum scumpelu nu raspundea la "atentiile mele"..;p..ma pun pe pozat! :) iaca:

Victorie!!! se trezeste scumpelu, pregatesc rapid masa, nu las omu sa manace linistit, ma pregatesc corespunzator si..tzushti afara in lumea larga!!!!! Daaa! :)) o tura mica de oras, asa rapid! directia..Pelisor!!! umblam pe stradute..ne intalnim cu "Costel" catzelu, il lasam cu vanatoarea lui de roti si mergem mai departe...parcul..aleea..CASTELUL!!!!! Iuuuupiiiii!!!:))..poze!!


 
Imi place Pelisorul! nu ma satur de el! as putea sa-mi petrec o zi intreaga acolo si a doua zi tot as mai gasi ceva nou de admirat! Toata lumea se ingramadeste la Peles..deeeh, renumele e mai mare..intr-un fel foarte bine! ne-am putut plimba aproape singuri prin castel(caaata egoismul pe ciuful meu!!! ;p) Fara ghid! mai bine asa! ne-ar fi fugarit pe langa saloane spunandu-ne niste lucruri banale..Asa ca..noroc pe capetele noastre! Am intrat in curtea mica..ce bijuterie cameleon! din exterior nu-ti sare in ochi(precum maretele castele franceze), dar daca privesti cu atentie..incepe minunatia! acoperisul Art-Nouveau(culorile specifice stilului), multitudinea de terase si balconase(privite din exterior par a fi puse din joaca, dar din interior intelegi totul! spatiul si lumina sunt valorificate la maxim, din fiecare salon vezi tot alta priveliste, lumina se cerne prin vitralii minunate, creand un univers crepuscular diferit la fiecare pas..atatea "turnuri de fildes"..parca o si vedeam pe regina stand adunata langa un geam, desenand, privind cerul..visand..Eleganta, feminism, rafinament, gingasia detaliilor..Fruuuuuumos!!!)peretii imbracati..Apoi salonul de muzica, toate minunatiile Art-Nouveau, scaune, pianina, scara interioara, tavanele atat de frumoase, tipice fiecarui salon, maretia spatiului si sentimentul de intimitate la fiecare pas! Aveam intr-una sentimentul ca trebuie sa se intoarca stapanii acasa, totul era pregatit de parca ar fi plecati de putin timp de "acasa"..Culori pastel, mobilierul finut, "vegetal", flori stilizate, stiluri diferite, ornamente imbinate intr-un stil unic..Biedermeier, Neo-renastere, Empire, stucaturi, bijuterii sub forma elementelor de decor,culori minunat imbinate, Art-Nouveau, elemente celtice si scotiene, Salonul de aur in intregime din tei aurit, Mackintosh..ii povesteam Dutzului intr-una, tot ce-mi aminteam din "faculta"..Am avut o minunata profesora de arta, Marina Cionca, o doamna sensibila si puternica in acelasi timp! M-a incurajat sa visez, mi-a dat aripi..O respect enorm!..nu-mi cer scuze pt aceasta paranteza..Dna Cionca se "incadreaza " perfect in Pelisor!:)..Tablourile de pe hol..impresionism, pointilism..ce decor! O dupa-amiaza rafinata..de neuitat!! Dutzu? mai vreau o data!!! :) Vizitati si voi Pelisorul! si fiti atenti la detalii..pana si forma de cupola a peretilor si a tavanului vrea sa va zica ceva!..incercati!
Am iesit vrajiti din castel!..mana-n mana, ne-am dus catre parcul Pelesului..poze..am ras mult-mult! o zi asa cum trebuie sa fie toate zilele!!! muuuulta fericire! si veselie! si..alte poooozeee!!!!! :)
 
 
  

 
  
  
Gata! fug! mai am de povestit Irish House si a patra zi..fug! Dutzu asteapta dragalesenii!! :)))..de fapt eu sunt cea care vrea"in bratzica"..asa ca, pe maine!!! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu