miercuri, 30 decembrie 2020

Be the change


 Recitesc postările de decembrie din anii trecuți. Acolo văd de la an la an schimbarea, fie ca ii spui trezire, maturitate..privesc în urma și învăț. Nu sunt cu listele, nu funcționez bine planificat, viața mi-a arătat de prea multe ori ca altul e planul, și eu pot doar sa tin pasul.

De obicei în perioada asta postam un colaj cu noutățile din anul respectiv, călătoriile...Anul asta însă ne limitam la câțiva metri în jurul casei. Am fost în vara sa evadam în ținut, cât am avut drumurile deschise, dar cam atât. Am făcut din casa tărâmul bun în care sa evadam. A fost anul în care ne-au răsplătit investițiile! Nu am tratat casa ca pe un loc de depozitare, nici ca pe muzeu de relicve ale trecutului, nici ca pe un loc de afișare/ epatare.. Ani la rând am făcut din casa loc de joaca. Locuri de joaca mai corect spus. Am făcut din casa loc de relax, loc de gătit în 2 sau 3 în funcție de cheful din locul de joaca. Am făcut din casa un loc magic în care timpul trece fără sa îl simți, dar te simți bine. Anul asta ne-a întors investiția, pt ca pt noi casa nu a fost o închisoare, nu ne-am simțit sufocați între pereți de beton, pt ca i-am îmbrăcat în lumina și iubire în anii de pana acum.

Am făcut din curte un tărâm magic, în primavara era cafeneaua de dimineață, loc cu soare și paturi călduroase. În vara a fost insula tropicala, cu piscina albastra, umbrela de soare, fotoliul-ou, măsuțele și scaunele - restaurant și terasa. Și grătarul, da..grătarul!  Ni s-a părut lunga vara asta, săptămâni lungi, întregi, cu soare și canicula. Apoi a venit toamna, cu frunzele aurii căzute în curte, și cerul înstelat, cănile cu ciocolata calda și paturile pufoase.  Iarna de-abia începe, a venit cu o prima ninsoare, am împodobit curtea cu luminițe solare, sa o vedem luminoasa în zilele scurte cu crivăț.

Am făcut din living-room școală și birouri, cinema și spa. OCD-ul meu a fost învins anul asta, a cedat în fata utilului și a stării de bine, relax-ul a biruit OCD-ul! asta e cel mai bun titlu! În bucătărie ne-am perindat bucătari mari și mici, cu inspirați tradiționale și exotice, mâncarea a fost prețuită pt ca am văzut cât de rău e fără. Bucătăria mi-a reamintit de copilărie: mancarea pe rație, pâinea coaptă în casa, cumpărăturile pe sub mana de la vecinul care are o cunoștință la magazinul de la granița orașului și care da ce e pe stoc mai întâi prietenilor...Bucătăria mi-a reamintit de pâine cu unt și miere și ciocolata calda, de supa cu pui și taitei, de plăcintele cu mere. Însă tot bucătăria m-a învățat ce e bun în Asia, pt ca ....when în doubt, Chinese! sau Thai.. bucătăria a fost loc de conversații lungi, în timp ce cinema-ul rula filma de copii în living, loc de copt biscuiții Crăciunului, depănând amintiri cu sufletul pereche. Pt jumate de an livingul a fost școală și doua birouri. Ore întregi de ședințe, munca pana târziu în noapte, mult mai mult decât mi-aș fi dorit sau planificat. Însă familia de la munca a avut nevoie de familia de acasă, și toți ne-am unit, cu înțelegere și compasiune. Cu rasplata la final de an (wink-wink). Dormitoarele au fost cinema sleep-in, biblioteca, tărâm al evadării în aventuri cu litere și imagini. 

Anul în care fiecare s-a bucurat de ceea ce a investit pana acum, cine a pus familia la preț, și-a găsit confortul în casa langa oamenii dragi, cine a căutat mallurile, terasele, restaurantele ca sa se împlinească social și psihic...well...știm cu toții ce an au avut. L-au strigat în gura mare pe toate canalele. Tot în gura mare și-au strigat și alții caracterul. Fiecare a vărsat din cana exact ce purta în suflet. Eliberarea a venit din nou de la sine....Multi spun ca acesta e un an istoric, din punct de vedere politic și social. Silver lines....sper ca omenirea sa nu uite ce am trăit în anul asta..nu intru în discuții politice - întodeauna e cineva care pricepe pe langa și mă lasă cu WTF pe buze.

Liste pe anul ce vine? Nu. nici vorba. Lecții din anul ce se încheie? cât cuprinde! 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu