joi, 10 decembrie 2020

New school


 Sunt un om open-minded, e loc de imbunatatit insa invat continu. La fel cum am invatat sa accept ignoranta, pana la un punct. Cuvantul in sine mi se parea o insulta, sinonim fiind pt mine cu prostia. Am invatat insa ca oamenii pot fi ignoranti din necunostinta de cauza. Sunt sigura ca pt multi de-a lungul timpului, am mustit si eu de ignoranta, insa am invatat lucruri si concepte noi, am renuntat la cele vechi, mi-am educat deopotriva mintea si sufletul. 

Ce mi-e greu sa accept e insa omul caruia i se arata ignoranta si face mai departe acelasi lucru, poate chiar mai vocal ca inainte. De unde pana atunci avea o parere relativ banala, devine dintro data agresiv, virulent in convingerea lui, avand misiunea de a-ti arata ca desi stie, alege sa faca mai departe acelasi lucru. Pt acela e mai important sa-si manifeste independenta personalitatii decat sa admita ca nu a stiut sau a gresit. Insulta!!!! cum sa ii spui tu ca ce face e gresit? cum sa ii zica altii? prosti, toti sunt prosti, exagerati, el avand dreptul sa fie, sa zica, sa faca mai departe cum pofteste. 

Din momentul acesta omul respectiv se transforma dintrun ignorant, intrun om prost. Cu adevarat prost. Mancat de egoism si rautati, mandrii si vanitati. Orice relatie cu o astfel de persoana nu iti poate fi altfel decat toxica, oricat ti-ai dori sa il tolerezi. Depinde de tine cat vrei sa il mai tii in anturaj, depinde de tine cat risti ca tolerandu-l sa iti compromiti linistea-ti proprie.

Pastreaza-ti in schimb in jur oameni care te provoaca in a te depasi pe tine, care te determina sa fii mai bun, mai educat, mai civilizat, mai uman. Lasa-l in spate, cu toata toxicitatea ce il defineste, rupe-te. Libertatea si linistea ce vine la pachet cu dezamagirea, e de nepretuit.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu