miercuri, 25 noiembrie 2020

La frigider


- Pfff si eu care credeam ca scoti ceva bun din frigider!
- Scot...dar e bun pt epiderma mea :)

In dimineata asta am nevoie de micile minuni de pus sub ochi mai mult ca in alte dati. De obicei ma trezesc inaintea baietilor cu o ora, doua..depinde. Si asta doar ca sa am timp sa pregatesc casa pt cotropirea de dimineata. E cam singura perioada din timpul zilei cand rutina baii mi-e respectata. Decent shower, chiar si o masca de par, cremuirile..doar atunci se intampla. Apoi direct la laptop si castile pe urechi, sar peste cafea si mic dejun, astea se intampla dupa 12, dupa primul sir de sedinte. Ubiul se ocupa de praslea in dimineata, eu vin cu fuga pana la scoala, vezi tu...lockdownul asta mi-a spalat din mum-guilt, pt ca pana anul asta dusul la scoala se intampla de 2-3 ori pe an.
Nu ascult muzica, nici nu vad filme. Castile tin de o lume in care voci monotoane, uneori baritonale, dezbat decizii de zeci de milioane. Sunt singura voce susurita printre ei, nu tin minte cand am fost intro sedinta in care sa mai fie si o alta femeie.. Nu e un capat de tara, insa ma intreb cum e posibil ca intro tara atat de dezvoltata, femeile, prin traditie, sa nu fie implicate in meseria asta. 

Dezbatem des de ceva vreme despre importanta celor 7 ani de acasa. Si tare imi place gluma cu : cine nu a avut parte de cei 7 ani de acasa, ii face acum cu lockdownul. O vad mai profunda decat ''libertatea sa misunam pe strazi'', o vad ca pe educatia sufletului in a fi mai putin sadic, egoist, indiferent..Dar na, subiect greu de priceput pt multi...Cu toata modernitatea si conectivitatea ei, societatea imi pare extrem de bias. Si vad asta tot mai mult in randul parintilor tineri: se plang de mediul toxic de la munca/social, insa cultiva biasul acasa. Fetele sunt invatate de mici sa faca treaba in casa, sa participe la treburi, le intra cumva in structura ADN-ului sa intrebe ''cu ce pot sa te ajut?'' cand vad pe unii trebaluind sau mesterind. Baietii insa fac treaba doar cand sunt pusi de mame, doar cand e ceva mai greut, sau doar cand vrei ca mama, sa ai constiinta cat de cat impacata ca stie si baietul sa faca nush ce prin casa. Chestia asta se vede la maturitate, cand el zice '' de ce nu ai cerut ajutorul?!'' neintelegand ca problema e la ''de ce nu te-ai oferit de la bun inceput?''
Sunt norocoasa pt ca Ubiul se baga in treburile astea (uneori prea mult), cu praslea insa..desi stiu teoria, stiu scopul nobil, inca nu am reusit pe deplin sa il fac sa lase jocul pe un ajutor in bucatarie. Stiu..vina mea ca i-am cumparat jocul..Ii place in schimb sa participe la curatenie, aspiratorul seamana cu un scooter asa ca ii place sa il mane prin casa, praful il sterge doar pt ca i se pare funny cum cad toate in urma pamatufului, geamurile le sterge bine pt ca ii place luciul de dupa. ''Vaaai, da e baiat, cum sa faca treaba?! baietii tb sa fie duri, meniti sa mearga la vanatoare!'' Da mamaie...tocmai asta e problema, preconceptia mostenita de secole, prin care femeia poate sa faca doar atat, limitata de tavanul de sticla, in timp ce ei pot sa faca orice. Mai putin sa se descurce singuri cand ajung acasa....:) si le da cu minus in rolul de sot si parinte.

Mno gata, ii timpul sa iau mastile de sub ochi si sa stralucesc in sedinte (sic).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu