sâmbătă, 18 februarie 2017

To post or Not to post

"Our Uber is here!" imi zice colegul aratand spre un dragon de masina.
"Find me on Insta!" imi zice colega (aceea cu machiajul) in timp ce ne despartim in fuga, alergand spre alte zari  sedinte.
"You're a mom?! Do you blog?" ma intreaba in soapta, de parca un secret era cu musai intre noi (guilty:sedinta da, net pe telefon da)

Traim intro lume digitala. O lume de likes, shares, updates, parenting bloggers, sau doar bloggers. Cine isi mai aminteste de oracolele din cretacic? Asa-i ca privind la lumea asta te ia cu fiori pe spate, simtind cum in 20 de ani s-a trecut de la scrierea pe peretii pesterilor (oracole) la pagini de Insta si Twitter sharuite nu cu cativa colegi de scoala, ci cu o lume intreaga?

Ma uit la Mogaldel. Isi cauta desene pe tableta, cu gesturi de adevarat profi! Imaginea aia cu Tom Cruise in Minority Report? That's my son! Mareste imaginile, le arunca in colturi pe cele care nu ii plac, deruleaza valsand cu degetelele pe ecran cautandu-si filmuletele lui.

Telefonul meu destept? Easy-peezy din nou!a fost seful meu sunat pe Facetime la ore tarzii in seara? Dap, pt ca Mogaldel.

A cumparat Ubi un Rose medaliat, pt Valentines, bun de pici in nas. Efectiv, pt ca e tare. Si tare bun pe deasupra. I-a facut poza sticlei!  Pt el--ca sa stie sa il mai cumpere si data viitoare, pt mine--ca sigur il dau cu share. (Nu l-am dat, ca sa ii arat ca nu sunt atat de obsesi! )

Traim intro lume mai ..."public" ca oricand. De la "sa nu zica lumea ceva" (generatia alor mei..) la pusul on display. In toate aspectele, de la cele mai banale si frivole, pana la mobilizarea in exprimarea unei pareri, sau transmiterea live a unor momente istorice (....conferinta de presa a lui Trump, pt ca e mai tare ca un stand up comedy!)

Ca vrei sau nu, iei parte la tavalugul asta. Fie ca esti acolo in varf, shareuind in vazul tuturor locatii, lista de bucate, fatza copilului si ce mai ai prin casa, fie ca esti undeva la mijloc printrun share moderat (fara locatii sau fetze clare pozate, dar da cu tot restul), fie ca nu vrei sa iei parte la acest curent, dar tot ai habar de termenii specifici ai generatiei fara perdele.

Incerc sa fiu un specimen moderat. Ma gandesc de doua ori inainte sa postez vreo achizitie noua. Ma gandesc de mai multe ori inainte sa mai postez vreo parere/recomandare de beauty. Am baut o garla de cafele bun placute ochiului si gurii, fara sa le mai dau si public. Am clipit multe momente "insta" (fostele momente Kodak..) fara sa le mai dau share.

Si imi pare rau ca m-am "moderat" (Pui, am zis bine cuvantul asta?) asa. Pt ca indiferent de parerea si comentariile (uneori si pe fatza) ale haterilor (am un amic hipster care crede ca am potential...si implicit ma invata cuvinte noi), eu simt nevoia de amprenta digitala. Serios, pt mine in primul rand! Pt cand la batranete ai mai mult decat cateva albume cu poze vechi de rasfoit. Daca pe parcurs schimb ceva, inspir ceva, sau doar plac ochiului cuiva total strain de viata-mi personala, e si mai bine.

Traim intro lume in care totul pare la comun, trendurile dicteaza moda si afaceri. Esti caracterizat dupa comunitatile carora te declari fan. Sunt unii care vor sa faca lucrurile diferit, nu sa iasa in fatza diferit, ci doar sa isi manifeste o individualitate. Mediul online imi pare cel mai bun loc pt asta.

Deci da, suntem parintii care dau acces copilului la tehnologie (nu pe orice site-uri, poti sa controlezi asta). Nu din nepasare sau inconstienta. Ci pt ca suntem siguri ca in alti 20 de ani saltul o sa fie la fel de mare cum a fost pt noi, de la oracole la media. Sa il tinem departe de lumea IT... ar fi ca si cand l-am creste intro pestera..nestiind ca afara e o lume diversa. Mai bine descifram lumea asta, impreuna cu el, zi de zi cate un pic, in locul haosului pe care l-ar infrunta singur (pe ascuns, sau la majorat).

Woow. Am scris in sfarsit asta. Am amanat-o toata saptamana. Ar fi ajuns si asta o postare ne-publica daca as mai fi asteptat putin. Scopul si concluzia?  Nu e, pt ca nu asta mi-a fost intentia! E doar o cugetare, de rasfoit la batranete.

P.s  In toate lumea asta (odata considerata futurista) sunt tot mai multi oameni in cautarea lucrurilor simple, primordiale..ca de exemplu senzatia aia de ...cani ceramice asteptand lenese in soare o licoare dulce de cafea..asta dupa ce tocmai au pus o postare pe blog, vorbind de IT.





6 comentarii:

  1. Este foarte greu sa ti un copil departe de tehnologia moderna si de internet desii ... eu una am dubiile mele! Cand vad un copil de scoala primara cu un telefon performant in mana, ma întreb daca acel copil chiar stie cum e sa bata mingea sa aibe geninchii juliti sa stie cum e sa se joace cu papusa sau mai stiu ce alte activitati ale lumii reale sa sara coarda sa joace sotronul! Laptopul, tableta, telefonul sau alte jocuri electronice, cat ar fi ele de avansate dau dependenta! Copii sunt afara doar in pauzele dintre ore, in rest ... îi gasesti cu tableta in mana sau la televizor! Ce ma bucur ca am trecut de fazele astea de mult! :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce zici tu sunt cazuri extreme,din punctul meu de vedere. E o inconstienta sa ii dai copilului tehnologia la îndemâna pt ca asa il ții liniștit in timp ce tu iti vezi de ale tale..E mai simplu sa il ții lângă tine in casa la calculator decât sa alergați împreuna prin parc.
      Astea sunt extreme, clar nocive.
      Însă daca faci totul echilibrat calculatorul,jocuri logice si creative,ora de povesti din biblioteca, si exploratul afara,nu ai cum sa greșești. Daca de la vârste mici ii prezinți copilului o multitudine de distracții in sau outdoor, cu siguranța nu o sa ajungă un geek antisocial dependent de casa si internet.
      Însă nici nu sunt adepta cenzurii gen lasă ca învață el tehnologie cand e major.

      Ștergere
    2. ... si ne ferest pe noi de cazurile "extreme" din fiecare zi .... Helloow!!!Sunt campanii publiciare care spera sa trezeasca pe multi la realitate si spera ca obezitatea infantila sa fie drastic redusa ... îti spun eu sigur ca poti sa gresti ... Gata! Promit ca îmi tin gura! 😅

      Ștergere
  2. Nu mi-e simpatica cenzura,asa ca zii ce crezi :)
    Eu chiar cred ca interzisul tehnologiei e la fel de nociv ca tehnologizarea copilăriei.
    Orice fel de constrângere,oricat de bine intenționată ar fi,daca e făcută in exces crează exact efectul contrar.
    Pt noi IT-ul e doar o parte,alături de lectura,pictura, lego,locul de joaca,parcul si plimbatul, grădinița. Si de asta nu-mi fac griji ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. da, ai dreptate cu tot ce ai scris aici ! e bine să fii moderat !
    nu ştiu cât de mult avem acces la toate informaţiile lumii IT - cred că este o imensitate! - poate copiii de azi vor fi mai aproape de lumea viitorului (pe care l-am văzut prin toate filmele fanteziste dar cele mai bine realizate ...) şi vor reuşi să se adapteze mai bine decât generaţia mea (ce am ştiut mult mai puţine...)...
    dar cred că natura şi lucrurile simple şi dragi, vor trebui să existe şi în viitorul acela futurist, pentru ca oamenii să rămână oameni !!!

    RăspundețiȘtergere