vineri, 14 iunie 2013

Subiect delicat!

 
Spun de la inceput ca nu e vorba de religie! nu fac comparatii, nu cred ca a mea e mai buna decat alta, dar nici nu arunc cu pietre in ortodoxie. Cred ca religia e personala, trairea ei tine de sufletul fiecaruia. Suntem 50 de oameni in biserica si sigur nu se gandesc toti la slujba. Fiecare traieste slujba dupa cum ii e sufletul. Unii se uita cum sunt imbracati ceilalti,altii se gandesc in alte parti. E adevarat ca simpla prezenta in biserica nu te face crestin. E adevarat ca o slujba ortodoxa nu e prea plina de voiosie si poate parea plictisitoare pt unii. Pt mine inseamna altceva, eu mi-am gasit linistea, sprijinul si alinarea acolo, in biserica ortodoxa.Veselia si distractia o caut in alta parte, la biserica vreau sa-mi amintesc....pt ce am venit aici.
Si acum sa incep povestea. Saptamana asta R. are nunta. Teoretic ar fi moment de fericire, dar  parintii ei sunt..tristi. Tristi ca nu pot dansa la nunta, ca tatal nu o sa danseze cu fata lui, tristi ca nu or sa ciocneasca o cupa de sampanie. Dar mai ales tristi ca fata a trebuit sa aleaga: religia sau sotul. A trebuit sa renunte la ortodoxie si sa se boteze in alta religie. Iubitul ei a pus-o sa aleaga: el si religia noua sau singura si religia veche. R a ales repede si usor.....
Ne cunoscusem cu ceva ani in urma, cand mergeam la aceeasi manastire. Ea urma sa aiba nunta, dar prietenul ei de atunci s-a razgandit si nunta s-a anulat. Fata a suferit, s-a retras, si-a schimbat prietenii, a schimbat totul. S-a schimbat ea. Bine, asta s-a petrecut in timp, in vreo 2 ani. Ne intalneam, vorbeam uneori, dar deja diferenta dintre noi era prea mare. Ea a lasat inocenta deoparte si a aparut ca o femeie puternica....Doar haine de firma, doar telefoane "din acelea", se aruncase intrr-o alta lume, cu bucurii imediate. Asa l-a cunoscut pe el. A intrat in lumea lui, a renuntat treptat la viata veche si a ales doar lucrurile care ii faceau bine, pe loc, imediat. Apoi a venit ideea nuntii, dar mai intai ea trebuia sa aleaga. A primit si un Audi...Si a ales! Ea crede ca a facut bine, crede ca a ales din dragoste. Si pt ca la noua biserica se canta si lumea aplauda. Si pt ca sunt gasca mare, si pt ca se ajuta mult unii pe altii, cu bani, obiecte, vacante peste tot in lume, de toate. Pt ca asa le zice pastorul: "saptamana asta le dam lor banii stransi, data viitoare ii primiti voi".
Mie toate lucrurile acestea mi se par...intrunfel. Cum poti sa iubesti pe cineva, sa zici ca iubita e totul pt tine, dar in acelasi timp sa fii dispus sa renunti la ea doar pt ca are alta religie?....
In wekend vor avea nunta. Vor sta pe scaune unul langa altul...Sper sa le fie bine si sufleteste. Pt ca tot ce tine de partea materiala e deja asigurat. A venit la pachet cu noua religie!
Lamuriri:
1)Nunta o sa fie fara muzica, dans sau sampanie. Oamenii stau la mese si vb intre ei. Asta e regula. Mie mi se pare o ipocrizie de vreme ce in timpul anului toti asculta muzica, danseaza si beau bere pe la casele lor.
2)Baiatul a fost cel care i-a spus clar sa aleaga. Eu consider ca dragostea este neconditionata, nu poti sa-i impui cuiva: fa-te blond, fii vegetarian, sau fa-te baptist ca altfel nu te iau de nevasta!
3)Cand ea a enumerat motivele pt care fac nunta, ele au fost cele mentionate in postarea, dragostea a fost la urma.
4)Nu judec pe nimeni si am spus asta la inceput! E o constatare! si atat! Societatea de azi tinde sa egalizeze succesul cu avutiile materiale, prin urmare fara ele esti un ratat. E o presiune pt unii, care ajung sa aleaga drumul scurt si rapid pt a le avea, uneori fara scrupule, uneori tesand tot felul de intrigi. Ce spune inima este lasat deoparte. Statisticile spun ca peste 50% din casatorii se incheie prin divort, dupa ce fiecare si-a facut plinul probabil. Vreau doar sa spun ca iubirea tinde sa nu mai fie pretuita.
5)Intamplarea asta mi-a adus aminte de cineva, care ne considera ratati si acum pt ca noi am ales altfel!

14 comentarii:

  1. Iuliana, am sters comentariul tau din greseala!....:(
    dar ai dreptate! o sa-i treaca dragostea asta si o sa ramana cu hainele de firma! dar poate ca asta vrea de la viata, mai stii?.......

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu degeaba se zice ca dragostea trece prin stomac. Ei bine, poate a ales bine, la urma urmelor o fi suferit si ea din n motive, si a ales in primul rans stabilitatea financiara, si apoi daca si tine la el, e si mai bine.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pai da, dar alegerea ei, si daca ar fi din motivele acestea, e facuta din motive pur tehnice, de confort imediat! unde mai e dragostea in ecuatia asta?

      Ștergere
  3. Dar de ce zici ca nu e dragoste, poate ca este si dragoste si confort si toate cele. Poate ca ea a ales religia lui ca il iubeste nu pentru ca i s-a daruit un audi. Si poate ca dragostea si casnicia lor o sa dureze, cine poate sti. Casnicia uneori merge alteori nu, dar nu stiu daca tine strict de religie sau de bogatie.

    Eu nu judec oamenii dupa alegerile facute pentru ca fiecare e in masura, suficient de matur, incat sa stie ce vrea si ce trebuie sa aleaga. Are motivele lui atunci cand face o alegere. si nu cred ca va fi o nunta trista doar pentru ca ea si-a schimbat religia. Intr-adevar daca te-ai nascut cu o religie, e bine sa nu ti-o schimbi, dar stii cum se spune o femeie isi urmeaza barbatul si daca ea l-a ales ar fi bine si cei din jur sa accepte asta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu cred ca dragostea poate fi conditionata. Cand iubesti faci orice pt persoana draga, nu o lasi cu ochii in soare doar pt ca nu-ti indeplineste cerintele.
      Povestea dintre ei a inceput cu vacante, cadouri si toate cele, apoi a venit cu vestea ca s-a indragostit. Asta e cronologie lucrurilor. De aici eu am inteles un lucru.
      Fiecare alege, e drept. Unii sunt pragmatici si pretuiesc banul, altii nu!

      Ștergere
  4. Eu nu comentez, eu doar vreau sa stiu ce religie este?
    Imi pare totul foarte bizar.....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am scris in "Lamuriri"....

      Ștergere
    2. si crezi ca daca era catolic era altfel? Sau daca era arab? Atunci poti spune ca era "grav"!

      Ștergere
    3. dar nu m-am impiedicat de religia lui! putea sa fie orice din partea mea! eu m-am impiedicat de conditionarea lui! putea sa renunte la religia lui pt ea,pt dragostea lor nu?

      Ștergere
    4. Mona, dar conditia asta este si la catolicism daca vrei nunta în biserica, si poate ca fata a preferat asa! De unde stii ca a pus-o în fata unei alegeri? La baptisti nu se bea, nu se fumeaza..... au stilul lor de viata si chiar asa plictisitoare nu e nunta la ei, absolut de loc. Si înca ceva, nu e bogat ca e baptist, cauta bogatia în alta parte, dar nu ca ia îmbogatit biserica!

      Ștergere
    5. oooof...e mai complicat, nu am dat toate detaliile, nu ma asteptam sa fie asa dezbatuta problema. Despre conditionarea lui au vorbit parintii fetei, tot ei erau tristi ca nunta nu o sa fie ca o petrecere. Cand au intrebat-o de ce isi schimba religia ea a insirat toate motivele materiale enumerate in postare. Sunt sigura ca s-a fript o data din dragoste, pt ca ea a zis asta, si acum poate nu a mai riscat...sau poate chiar il iubeste. Nu ma priveste asta. Mie mi se pare anapoda sa impui ceva din dragoste, si atat!

      Ștergere
  5. Mona, nu cred ca poti fi sigura ca nu-l iubeste. N-ai de unde sti. Si nu cred ca ei, lui R., i s-a impus ceva la modul ori asa, ori nimic. Eu cred ca religie respectiva impune chestia asta in cazul unei casatorii, altfel casatoria neputand-se oficia. Cred ca e ceva gen cultul adventist, unde asa se intampla. Am niste prieteni care sunt de cult adventist si la fel, ea a trecut la adventisti cand s-au casatorit. Fara nicio problema, fara sa sufere in vreun fel. Am fost si la nunta lor si imi pare rau ca n-am avut ceva sa inregistrez slujba, caci daca aveam, mi-ar fi dat voie. O slujba cat se poate de interesanta, la un inalt nivel si de-o decenta maxima, oficiata de un pastor de culoare, venit din America. Mie mi-a placut si slujba si oamenii respectivi, asa ca privitor neimplicat. Cred ca trebuie sa fim mult mai relaxati si toleranti in aceste privinte.
    A fost cea mai simpatica si relaxata nunta la care am fost eu vreodata. Nu ma duc la multe nunti fiindca nu ma incanta atmosfera care e cat se poate de falsa...
    La nunta acestor prieteni de familie s-au dat doar cadouri, nu bani iar toata ceremonia inclusiv masa au fost de-o simplitate pe care aproape ca am invidiat-o. Nu e dracul chiar atat de negru. Nu cred ca ai de ce sa-ti faci griji pentru R. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu judec obiceiurile unei religii in defavoarea alteia. Spuneam doar ca oamenii ar fi vrut sa aiba nunta altfel, dar nu le-a permis pastorul. Restrictia asta mi se pare dubioasa daca oricum in timpul anului ei se distreaza "ca la nunta".

      Ștergere