sâmbătă, 23 noiembrie 2013

Parenthood or....Parentjungle?

Auzeam mai in tinerete, ca a fii parinte da cu adevarat sens vietii, ca te implineste, ca te intregeste. Mi se parea o treaba serioasa si complicata, responsabilitate nenica! Ne gandeam ca o sa fie si la noi momentul dupa ce o sa mai copilarim putin. Eeeei bine, ne-am vazut de vacantele noastre, de luptele cotidiene, nu ne luasem gandul dar nici nu eram niste apucati care vor neaparat sa bifeze casuta cu un copil!
Pana cand a venit mogaldeata noastra, cu surle si trambite. Cele 8 luni ale lui in burtica au fost de fapt perioada noastra de maturizare. Si cum totul era acolo, la varful degetelor noastre, ne-am dat seama ca ne-am temut degeaba! Simteam mogaldeata cum da suturi prin burtica, il mangaiam si il pupam de pe atunci si asteptam cu TOOOAAAATA nerabdarea sa il tinem in brate. Au fost cele mai calde si mai placute momente cand l-am tinut in brate. Primele zile petrecute in trei, cele din maternitate, au fost de vis! Realmente de vis! cu zapada multa si aalba si fulgi mari, cu caldura din rezerva, cu bebelul care se uita la noi cu ochisori curiosi, cu degetele lui subtiri care ne cautau obrajii!
Si am venit apoi acasa, nu am apucat sa avem emotii sau sa ne intrebam daca ne descurcam sau nu, eram prinsi in tot soiul de activitati si bebelu era toata lumea noastra. Uitam de noi, uitam sa mancam, uitam sa dormim, maimutica noastra crestea sub ochii nostri. Si am ales sa fim doar noi trei, sa fim noi, sa fim toti trei un univers. Si am invatat din mers, si unde nu am stiut am intrebat. Si ne-a invatat bebe pe noi, si noi pe el. O simbioza mai perfecta de atat nu exista. Si intradevar e un adevarat sens al vietii acum.
Si acum vine partea...lumeasca, sau "gura lumii" cum zice Minnie. De cum am inceput sa iesim cu maimutica afara au inceput si Stie-Totii! fraaaate, dar orice faceai nu faceai bine! toti erau ultra-priceputi in cresterea copilului, si tu, parintele lui, erai tampul ce nu stia sa se incalce/imbrace singur! aveai nevoie de deschizatorii de conserve de ochi sa te invete ce si cum! Am simtit-o ca pe implicare fortata din partea acelora asa ca am zis Back Off! am cui sa cer sfaturi, atunci cand vreau si cand e necesar! oameni pe care aleg sa ii ascult pt ca stiu ca si-au crescut bine copiii! (super-mama stie ea despre cine vorbesc!;p), oameni ce se documenteaza si acum (multumi de carte!;p), oameni ce nu se cred zeitati pe pamant doar pt ca au copii! Si am inceput sa evit parcurile si alte locuri in care se aduna mamele capabile si super-puternice! Da' erau peste tooot! le cunosti, le identifici repede! umplu trotuarul cu carucioarele pt ca merg minim cate trei in linie, sunt la leagane, band Coca-cola si fumand, sau in magazine la haine si jucarii! si ele urla intre ele ca sa-si acopere copiii, care cresc nemaipomenit pt ca uite, sunt sociabili de mici: isi dau cu jucariile in cap in grupul mamelor, deci sigur sunt dezghetati si destepti!
Si Doamne-Fere sa nu ai ANUMITE marci la carucioare (sau cel putine 2 arucioare), ANUMITE marci la jucarii, ANUMITE marci la haine si accesorii! grupul popularelor te va manca de vie! "baaai dar ce nepriceputa esti! stai sa-ti arat eu cum se face! iaca cum (cacofonie intentionata) arunc eu banii pe toate astea, pt ca losere, eu si barbata-miu ne permitem si ne iubim copilu'! tu sarantocule si nedescurcaretule iti iubesti copilu doar de banii astia (mai putini ca ai mei), deci esti un parinte naspa! aaaa i-ai cumparat DOAR atatea haine? hai sa-ti arat meserie! uite aici haine, jucarii, de toate! vezi cum sta copilu' infipt intre ele? cu ochii benoclati in gadgeturi? si zanganele scumpe? vezi maaaa?"
Si te uiti la toata desfasurarea de forte si spui un GEEEEET LOOOOOST!  sperand ca poate s-or dumiri ca toate acele lucruri nu inseamna afectiune, nu inseamna un parinte mai bun! sunt doar cea mai rapida metoda de a-ti tine copilul ocupat cu jucarii in timp ce tu-ti vezi de placerile tale! pt ca pana la urma la asta se reduce totul! nu e afectiune mai multa si mai adevarata, e un orgoliu mult prea umflat si un dat-peste-nas ce-ti guverneaza toate alegerile vietii! Copiii au nevoie de afectiune, de exemple morale, nu de muschi umflati si tupeu! pt ca a fii parinte inseamna sa fii responsabil de lumina unui nou sufletel venit pe lume!

14 comentarii:

  1. Si acum sa-ti dau un sfat!
    Stii ca nu faci bine............:)))))))))))))))))
    O mama buna simte can copilul ei are nevoie de ceva, simte si cand este scutecul ud, nu are nevoie de sfaturi! Si inca ceva, cu sau fara haine sau jucarii de firma, fara iubire este un copil cu un mare gol in suflet, care nu va stii sa iubeasca si sa se faca iubit! Pentru ca sa fim sincere: All you need is love!
    pup, pe voi copii mei frumosi! :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca le-ar trece unora gandurile acestea prin cap, zau daca nu ar fi lumea mai buna!

      Ștergere
  2. Ma regasesc si eu in tot ce ai spus tu. Lucrand cu parinti, fiind si eu mama, dau de astfel de specimene zilnic. Urasc la propriu mamele care stau pe banca, fumega tigari, scuipa seminte in capul copiiilor lor, se lauda cu ce au mai gatit, si atat..Universul lor e limitat, pe cand al tau Mona imi dau seama ca e infinit, si stii ce inseamna sa fii mama, si sa ai o familie asa cum trebuie...Si asa cum ai spus mai sus..mereu ai ceva de invatat, nimeni nu e perfect, nu exista mama perfecta, insa ne straduim sa fim parinti buni si sa ne crestem copiii frumos.Bravo!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Atata vreme cat ne straduim in fiecare clipa, sau cat mai mult posibil, sa fim oameni buni, sa fim constienti de noi si de menirea noastra pe lume, drumul ce trebuie urmat e simplu. Nu avem cum sa facem alegeri vanitoase sau egoiste! dar cand altele primeaza in fata sufletului....totul o ia razna!

      Ștergere
  3. As fi vrut ca fata mea sa gandeasca ca tine si sa mai fi ascultat,ici colo o parere,nu din parc.Nu e ca tine,tu esti o exceptie.Ea e mai grijulie,de multe ori inutil si m-a omorat cu hainele,jucariile si toate prostioarele.Cred ca mama,e mama,indiferent de generatie.Toate bune!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pt cuvinte, le pretuiesc mult!
      Eu insa ma refeream la acele femei care fac "totul" pt copiii lor, nu ca sa le fie bine copiilor, ci ca sa demonstreze ele, mamele, cat de nemaipomenite sunt. Totul la ele se rezuma la desfasurarea de forte doar pt a a-si arata statutul social sau realizarea in viata, la datul peste nas. Din punctul lor de vedere asta e afectiune! din partea mea n-au decat! deranjant e insa cand te ataca permanent si te desconsidera de fiecare data cand au ocazia, doar pt ca nu esti la nivelul lor! acolo e deja rautate si vanitate!

      Ștergere
  4. Pai daca le-ai spus sa dispara cred ca e OK :)
    Si oricum, chiar si in cresterea unui copil o mama, cu toate intentile bune, mai facee si mici greseli insa daca stie sa le repare cu dragoste... eu nu vad care e problema. Acu' vorbind despre haine...mie mi se pare ca si tu il cam rasfeti cu hainele, mai ales ca la varsta asta copilul creste extrem de repede. Nu stiu cate haine sau jucarii or avea pentru copiii lor mamele despre care vorbesti. Probabil m-as speria de-as vedea. Eu sunt de parere ca tot ce e mult strica. Sobrietatea si modestia in toate sunt cele mai potrivite. Cred ca in legatura cu hainele mai mult noi ne imaginam ca vad si ceilalti din jur ca avem unele noi si frumoase. Nu prea e asa. Ceilalti aproape ca nici nu observa. Asta e tristul adevar.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stiam eu ca o sa zici de haine! :) se poate si mai si! :) ohoooo :)
      Insa, cum am ,mai spus, nu am nimic cu cele care cumpara mult pt ca asa vor sau asa cred ca e bine! eu ma refeream la cele care fac asta din cu totul alte motive! sa demonstreze ceva cuiva, sa dea peste nas, etc!

      Ștergere
  5. Si daca are haine de firme, jucarii de firma, ultimul model de tableta, de laptop si de smartphone, dar ma'sa si ta'su abia il baga in seama ...cum o sa creasca copilul ala? O sa fie un ignorant si o sa ajunga foarte greu sa aiba sentimente si pentru altcineva inafara de el...asa zic eu. Mai bine mai putine jucarii de firma, mai putine gadgeturi prea inteligente...si mai mult plimbat, mai mult jucat cu mami si cu tati, mai mult comunicat live cu mami si cu tati...si asa copilul creste mai bine

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ralu, esti mai inteleapta decat alte...persoane! asa ca tine, gandeste un om fara sentimente de vanitate si egoism! te pup! :)

      Ștergere
    2. Stii cum se spune: un exemplu pozitiv te invata ce sa faci, dar un exemplu negativ te invata ce sa nu faci;)

      Ștergere
  6. Desigur,noi ne-am crescut copiii in cu totul alte vremuri.Copiii mei isi cresc copiii lor in vremurile "voastre",dar eu n-am simtit si nici nu i-am auzit pe ei plangandu-se de cele relatate de tine.Traim si noi intr-un oras mare din Transilvania,mai mare chiar decat Brasovul,dar nu,nu ne-am lovit asa de fatis de mamele astea,impatimite ale snobismului,ca sa zic asa ! Or fi fiind,dar nu trebuie bagate in seama si mai cred ca nu ele fac regula. Sfat: nu are rost sa te necajesti pt ele,cresteti-va copiii cum credeti,cum puteti si mai ales cum simtiti !(ceea ce eu cred ca faceti deja)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poate am avut Eu norocul sa dau de toate…snoabele cu putinta. Cand eram in Bv lucram la o multinationala, si acolo era o cultura oribila, una mai desteapta si mai sfatoasa ca alta.
      Am plecat din tara de 8 ani, si am vazut si aici mult snobism, si multa critica aiurea, insa oamenii…normali, cu bun simt, sunt mai multi, si razbim mai usor.
      Dar chiar si asa, de la departare, chiar recent, mi-am luat multa judecata pt parenting-Ul pe care il fac, si asta doar pe chestiile scrise pe blog! Judecata asta degeaba inca exista, si se practica pe multe bloguri scrise de mame…

      Ștergere